Tuesday, 27 December 2011

Unfriend/blog FB

Okey, assalamualaikum.. 
ak nk kongsikan crita yg ak rsa pelik dn hairan dgn org-2 skang ny.. nk thu sbb ap? meh sini kita tngk dn kaji same-2.. 
(ayt pertama : ha, ak bgi amaran jgn gnggu ak kau xna dngr kn.. skrang ak dh blog ko.. puas hati ak..
ayt ke-2 : huh, kpd sesiapa yg tlah d'delate oleh ak tuh pndai-2 lah fhm sndiri ye.. korang add pon bkn na tego .. sje nk bgi nmpak ramai friend kt list FB.. )
haha.. korang xrsa klakar ke dgn ayt tuh smua?... ayt d'tujukan kpd org yg tlah pon diorang blog dan remove friend .. klau tulis pon kt wall pon.. mcm lah diorang boleh mmbacanye .. ap motif yg diorang inginkn sbenarnye ny? adakah ianya skadar publisiti? gosip? atau kepopulariti?  ( mcm wartawan melodi la plak =,=)
weyh kau tulis ny smua tujukan kpd org yg tlah ko blog an? klau ko tulis pon dia boleh bca ke? haha .. renung-2kan lah.. 

Tuesday, 20 December 2011

Hari melawat SMT/ V SP1 (kolej vokasional) dan hari kokurikulum

Assalamualaikum,
  ok, kli ny ak nk menggunakan teknik plot iaitu teknik mengimbas kembali..  (wah-2 blog BM ke ap ny?haha)
skolah ak pda hari yg tajuk kt ats tuh dlm masa yg sma ad mngadakan prtandingan reka cipta bgi aliran KFL ..
aliran lain pon ad juga..tpi yg lain ak mna thu cm mna diorang buat kn..so ak xde pasal lah nk tulis utk diorang kt sini.. bikin P**** ak jee.. :D ... xsilap ak hari tersebut terjatuh pda hari rabu.. tpi ak dn sahabat-2 KFL lain mulakan projek reka cipta kita org pda 1 hari sbelumnye sbab mngambil masa utk mnyiapknye... so sbjek pda hari selasa tuh kita org tuang lah atau dlm bahasa yg sopanye xmasuk ke kelas  :) ... Xmasuk ke kelas pon kna lah bersebab jgn main suke hati jee nk masuk ke x.. xbgus klau d'pandang oleh guru lain.. ak pon kna ah jga status sma.. mklum lah thun last skola.. klau buat xendah jee..masak sijil brhenti  skolah ak nnt..haha xnk lah ak ssh nk apply IPTA dn mnx krja nnt... bila sbut jee prtandingan tuh ad sangkut dgn xmasuk ke kelas.. mak aih,punya lah ramai yg masuk.. bila ad prtandingan yg mula selepas abes skolah  xramai lak yg masuk..haha..pelik an diorang...^_^  mklumlah ramai yg dh pndai cerdik serba boleh lah ktakan..diorang pon leyh pikir bab kata pepatah sambill menyelam minum air..haha.... hari mmbuat projek tuh brmula dari pkul 10.35 a.m(pagi) smpai lah pukul 2.00 am(pagi).. wktu yg ramai org buat projek antara pkul 10.35 a.m hingga 2.45 pm..nk thu sbab ap? sbab masa 2.45 tu lah masa balik skolah ... bila dh boleh balik xengt dh projek ke haperr..haha.. wktu-2 lain hnya tnggal beberapa org budak luar dn yg lain hnya budak asrama/hostel.. kita org  pon buat lah projek tuh...ting,ting,ting,pung,pung,pung,( ketuk besi)... zeeekkkkkk (potong besi)... zek zek zek (bunyi ak welding)... haha.. 



haa..itu wktu kita org buat kerja wktu malam..dlm pukul 10.30 p.m cm tuh... pantang bawak enset jerr trus bergambar..haha.. tpi kerja ttp jalan lah... yg gmbar prtama smpai ke-3 dok bwah meja tu ak.. nk thu sbab ap ak kna dok bwah tuh? sbab ak jerr yg paling kecik dn yg paling muat utk duduk bwah meja tuh.. zzZZ''' ... gmbar lain plak ialah gmbar kwn-2 ak yg lain yg sdang mmbuat projek reka cipta diorang... ak gn kwn ak yg stay kt luar balik dlm pkul 11.45 pm... bdx-2 asrama lak balik dlm pukul 2 cm tu lah..diorang asrama xkesah lah, dekat je pon nk balik... (ayt cm nk sruh org kta ak rajin jee kn...haha ) ... pda pagi esknya pkul 7.40 am kita org sambung balik menyiapkan projek-2 kita org yg mna masih lagi tergantung...buat pnya buat pnya buat..bla pukul 8.00am ak blah g gerai-2 hari kokurikulum tuh..haha..ak biarkan jee diorang buat.. kejam kn.. :D ..xlma kmudian wktu ak brda kt gerai kwn ak tuh.. tetiba jerr..  budax skolah luar dtng..perhh ramai beb.. ak pon ap g...lagi  lma lah ak stay kt situ... skolah ak ny pulak kebanyakanye lelaki, pmpuan kureng..bla dtng lak skolah luar comform ramai gadis..haha.. wktu itu lah kwn-2 ak nk tnjuk romeo pon..tpi ak xyee..kwn-2 ak jee... sbab ak xbrani dn malu nk meet the gadis... tpi yg tukang cabar dn hasut sruh kwn2 ak jdi romeo tuh ak.. haha... lpas tuh pkul 8.40am ak pergi balik bengkel buat krja sikit-2....kwn ak suruh ak welding..so ak pon welding lah..dlm wktu ak welding tuh tetiba la plak group-2 melawat skolah luar yg ak kta tdi ny dtng..haha..dh lah ramai prmpuan..+lak ak segan..so ak wt keja pon cover-2 jee..haha.... lpas tuh kwn ak pon pe g tunjuk belang jugak lah, welding jugak dia pon..nk tnjuk bakat lah ktakan..haha.. so lpas tuh ak pon jdi xtntu hala, , merata ak g ronda 1 skolah segan pnya psai... huh...lpas tuh pkul 9 kita org cat projek kita org ... pstu jemur..... tunggu smpai pkul 12  penguguman penyampaian hadiah... fuh..xku sangka...se simple-2 projek kita org dpt jugak tempat ke-2 berbanding org lain yg buat mcm-2 bentuk..haha..ad yg buat ampaian, bntuk rumah, troli dn mcm-2 lagi... ak dlm keadaan terkejut diorang suruh ak yg ambill hadiah.. dlm seumur hidup ak itulah kli pertama ak ambill hadiah.. ^^ sronok ad gementar pon ad..haha...


haa... yg gmbar prtama dari kiri ke-4 dn ke-5 projek kita org..yg lain kwn-2 ak punya.. 
tamat sudah penceritaan ak..thx sbab membacanye.. ak sngt mnghargainye..
assalamualaikum... :)

Monday, 19 December 2011

F.A.C.E.B.O.O.K -


Inilah dia perkataan yang telah dirungkaikan oleh seseorang dari perkataan FACEBOOK.Aku cuma mencopy jee yee..haha..bca lah klau korang xde benda nk bca dan xde benda nk buat..tpi ayt yang last skali tuh ak buat.. :D

F - Fahamilah wahai manusia 

A - ALLAH itu MAHA BERKUASA dan MAHA PENYAYANG 


C - Cinta pada manusia hanya sekejap cinta pd ALLAH kekal abadi 


E - Esok entah kita masih bernyawa @ pun tidak 


B - Beramallah kita pada yang MAHA ESA kerana 


O - Orang yang selalu beramal di sayangi ALLAH dan 

O - Orang yang berbuat kebaikan akan di limpah kurniaNYA


K - Kerana ALLAH itu satu...


* segala kemudahan yang kita perolehi harus digunakan ke arah yg terbaik,baik,kebaikan,manfaat,dan dari sudut yg positif.. dn setiap prkara yg baik-2 lagi.. haaa .. mu engat ny kawan-2 .. ^_^ haha

Friday, 16 December 2011

Keindahan matematik

1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321


1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111


9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888


Hebatkan?


Dan cuba lihat simetri ini:
1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321


Sekarang tengok ini:
101% dari sudut pandangan matematik :
Apakah ia sama dengan 100%?
Adakah ia bermaksud LEBIH dari 100%?
Kita selalu mendengar orang berkata dia beri lebih dari 100%?
Kita selalu dalam situasi di mana seseorang mahukan kita BERIKAN SEPENUHNYA 100%
Bagaimana nak MENCAPAI 101%?
Apakah nilai 100% dalam hidup?
Mungkin sedikit formula matematik di bawah boleh membantu mendapatkan jawapannya.


Jika:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ


Digambarkan sebagai:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.


KERJA KERAS
11 + 5 + 18 + 10 + 1 + 11 + 5 + 18 + 19 + 1= 99%


H-A-R-D-W-O-R- K
8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%


Knowledge
11+14+15+23+12+5+3+7+5=96%


SIKAP
19 + 9 + 11 + 1 + 16 + 4 + 9 + 18 + 9= 96%


Dalam Bahasa Inggeris;
A-T-T-I-T-U-D-E
1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%


Sikap diri atau attitude adalah yang perkara utama untuk mencapai 100% dalam hidup kita. Jika kita bekerja keras
sekalipun tetapi jika tiada attitude yang positif dalam diri kita, kita masih belum dapat mencapai 100% lagi.


Tapi
LOVE OF GOD
12+15+22+5+15+6+7+15+4=101%
atau
SAYANG ALLAH
19 + 1 + 25 + 1 + 14 + 7 + 1 + 12 + 12 + 1 + 8 = 101%
Baca sorang2 je ke? Kongsilah dgn kawan2. .. walaupown aq benci matematik XD

Thursday, 15 December 2011

The end of The School

Hrmm.....
okey.. this is my story at the end of the school..
tommorow is paper (SPM),
  that night my friend and i make a study group at surau in my school (Sekolah Menengah Vokasional SP1)..that means i in the hostel lah kn?ok keep going to the story...
In the surau. . .we start our study with make a exercise of engeneering drawings. . .


Up there is what we were doing...
i teach him,he teach me, i posing at there n he be the photographer..haha..
well what are the people says "sambil menyelam minum air kan? ^_^
What u can see up there, one of my friend play with phone right? well, what can i say, , u all know right if budax-2 hostel got the phone how his behavior? haha.. of couse lah like "kera mendapat bunga.. :D
haha... ya.. i know that my friend n i not focus about what we were study...
i dont know,before that, ,we are very nervous and scare. . 
i thing, maybe when we meet together we got many story to tell and many thing to do right ? hrmm...
Okey, our study only get in 1 hour 45 minute..after that we gone to the story..my friend blabla,his blabla,he blabla, and i just listen and laugh..bhahaha :D
the situation getting bored.. n then.. we make the crazy thing at that time..





haha..okey n after that..the PKHEM  is open the light at his house at the same time my battery has gone out.. 

Tuesday, 13 December 2011

Kisah zaman remaja

2.7.2011 it's the first day's that i meet her at cinema village mall at 5.00 clock..
then i watch a movie green lantern with her..in the cinema,we don't focus at the movie..we just talk about our former school in ..that i tell her..i was her classmates since i  in standard 4 class B or ADIL...
she give me pop corn n twities to eat..but i don't want it..because i embarrassed with her...i and her told my friend that the story is so boring...but my friend with her girlfriend just happy whatever they watch..haha...
when the romantic scenes..i close her eyes by giving pop corn to her..so she cannot see what happen to the movie...haha...then she makes the same thing to me...waa!!! so loss that i cannot see the romantic scene...^^, after end of the story , i send her to home...then i and my friend go to  class 2syen matematic ,when we at 1 hour in that class..we feel so boring..and cannot focus to the subject..then we make a decision to go out and rest on the car..while we rest on the car..i feel hungry,then i eat the pop corn that the girl buy it.. n_n
after the 2syen end.. i drive my car  home,when i arrive at home,my friend tell me that the girl like me..and i think..my friend also tell her that i like her without telling me, and i don't know what he tell about...my friend force me to send a msej to that girl..i tell my friend that yesterday u quote her name than i cannot sleep and i make a qiamulai...haha...  he force me to send the msej again.. I'm  feel scared , i  don't wanna be like a people one hand clapping..at the same times I'm embarrassed with her to.. :) then, at 11 or 11.30 o'clock she send me a msej..that time i was so shock n my mind like has gone from me :D....she tell me: thx for sending her to home..then i say: welcome...
after we sms..then my credit has gone out..that time i felt like wanna put a 10ringgit paper into my fone..haha...
At 12.10 o'clock i thought..she call me..that time for very sure that i really shock and excited..then i pick up the fone..
she say: hai,
then i say: assalamualaikum..
she say:walaikumusalam,what u doing right now?
i say:i say..nothing i just feel excited and shock because got a wonder girl col me in this time..
she say:haha,gegeh gila...wonder girl is so right ..?
i say: haha,yup u r my wonder girl, , , happy bufday to u..
she say:thank u. . .u r no 4 that wish my bufday.. im waiting for my best friend to wish. . . . .if have a time next week come to my home, i make kenduri tahli and baca yassin..
i say:ohh thats all?
she say: i wanna make a wedding,but the pengantin lelaki has gone,can u replace to be my pengantin lelaki?
i say: hah? (excited)
she say:haha nothing. . . i dont want to make u qiamulai tonight . . .
(im so blushing that time..how could my friend tell herr  about qiamulai that i tell to his . . .huh..)
i say:haha..how do u know..must someone tell u right?
she say:no,that word suddenly inside my brain, ,then i said it.. 
i say:ohh..like that..u don't lie to me right?if u lie berdosa u know..haa
she say:NO no,for sure..
i say: OK..  hey lets go to the sleep..  again a long time we talk.. again a long time we cannot sleep n qiamulai..then we sleep in the class..
she say:haha..ok..babai..night..take care..
i say: assalamualaikum, :) night..
she say:walaikumusalam...